Friday 15 July 2011

MyDeal popular




GENAP setahun ditubuhkan, syarikat pembelian berkumpulan dalam talian (group buying online), MyDEAL Sdn Bhd (MyDeal) muncul sebagai laman web yang paling kerap dilawati di Malaysia, sekali gus masih mengekalkan gelaran syarikat yang menjalankan perniagaan online nombor satu negara.
Menurut laman web kaji selidik Alexa.com, syarikat ini turut tersenarai dalam 60 laman web paling popular di negara ini.
Ketua Pegawai Eksekutif MyDeal, Jan Croeni berkata, melihat kepada kejayaan yang dicapai dalam masa setahun itu, syarikatnya akan maju setapak lagi dengan melancarkan empat portal perniagaannya khusus buat pengguna di Kota Kinabalu, Kuching, Melaka dan Ipoh.

“MyDeal yang baru diperkenalkan pada Jun tahun lalu telah beroperasi di tiga negeri iaitu Kuala Lumpur, Pulau Pinang dan Johor, kini mempunyai sehingga 500,000 pelanggan dalam pangkalan data penggunaannya,” katanya pada satu sidang media di pejabatnya, di Kuala Lumpur, semalam.


Menurut Jan, MyDeal yang menawarkan barangan berjenama pada harga lebih murah dalam talian kini mampu mencatat pulangan hampir RM2 juta sebulan dan akan terus melebarkan sayapnya ke seluruh negara dan juga Brunei menjelang akhir tahun ini.

Pada masa sama, Jan turut menyatakan hasrat syarikatnya untuk bekerjasama dengan syarikat laman web antarabangsa Yahoo.com memandangkan kini MyDeal telah mencapai lebih 300,000 prospek pengguna sehari melalui pengiklanan online seperti facebook dan google.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...