Wednesday 17 August 2011

DiGi lancar kad pembayaran prabayar




DIGI Telecommunications Sdn Bhd (DiGi) mengumumkan pelancaran kad pembayaran prabayar jenama syarikat telekomunikasi pertama Malaysia menerusi usaha sama dengan Alliance Bank Malaysia dan MasterCard International.
Pengenalan DiGi Simple MasterCard memudahkan pembelian seperti kad kredit dengan proses langganan mudah tanpa yuran bersabit kad kredit atau kriteria pendapatan.

Ketua Perkhidmatan Kewangan DiGi, Galvin Yeo berkata, penawaran baru itu akan membolehkan pengguna yang sebelum ini tidak berjaya memperoleh kad kredit atau kad debit, membuat transaksi tanpa tunai dan kemudahan tambahan untuk membuat pengeluaran wang tunai.

“Kami sudah menggabungkan prinsip pembelian menggunakan kad kredit dan prinsip pembayaran perkhidmatan prabayar mudah alih bagi memudahkan pelanggan kami,” katanya dalam kenyataan yang dikeluarkan di Kuala Lumpur.

Eksklusif untuk pelanggan prabayar, pasca bayar dan pelanggan perusahaan yang berusia lebih 18 tahun dan memiliki pengenalan diri yang sah dan alamat surat tempatan, kad itu boleh digunakan dengan menambah nilai pada jumlah yang tidak melebihi RM10,000 menerusi mesin deposit, mesin juruwang automatik (ATM) atau pemindahan dana secara dalam talian.


DiGi berkata, pemegang kad juga boleh membuat belian di mana-mana premis pedagang MasterCard tempatan dan antarabangsa.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...