Friday 8 June 2012

Logo baru simbol jenama Twitter


TWITTER semalam memperkenalkan ‘Twitterbird’ baru yang menjadi simbol jenama terkini bagi syarikat rangkaian sosial global yang semakin berkembang itu.
“Sejak enam tahun lalu dunia semakin mengenali simbol kecil burung biru. Burung itu berada di mana saja dan sentiasa dikaitkan dengan perkhidmatan Twitter.
“Bermula hari ini, anda akan mengenali logo burung Twitter yang lebih ringkas. Dan di saat ini, burung ini akan dikenali sebagai simbol Twitter,” kata Pengarah Kreatifnya, Doug Bowman di San Francisco semalam.

“Simbol baru ini meningkatkan kasih sayang terhadap hidupan burung, direka dalam kekangan yang kreatif dan geometri yang mudah,” kata Bowman.

“Burung ini direka daripada tiga kitaran yang berkaitan - sama seperti bagaimana rangkaian, minat dan idea anda berhubungan dan berkait rapat dengan rakan sebaya dan rakan yang lain.

“Sama ada ia terbang tinggi untuk mendapatkan pandangan lebih luas atau bersama burung lain untuk mencapai tujuan sama, burung adalah simbol kepada kebebasan dan harapan yang tiada batasan,” tambahnya.
Twitter yang membolehkan ahlinya untuk menghantar komen, pautan atau gambar, mendakwa ia mempunyai lebih 140 juta pengguna aktif dengan bilangan terbesar di Amerika Syarikat.

Satu tinjauan baru-baru ini mendapati satu daripada tujuh pengguna AS yang menggunakan perkhidmatan dalam
talian menggunakan Twitter dan lapan peratus melakukannya setiap har

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...