Tuesday 18 December 2012

Lelong.my sasar urus niaga RM500j tahun depan



Interbase Resources Sdn Bhd atau Lelong.my, menyasar peningkatan urus niaga jualan menerusi laman webnya tahun depan kepada RM500 juta daripada purata tahunan antara RM200 juta hingga RM250 juta kini.

Pengarah Urusannya Richard Tan, (gambar) berkata syarikat itu yakin dapat mencapai sasaran itu menerusi kerjasama barunya dengan Telekom Malaysia Bhd (TM).




Kerjasama itu membabitkan gabungan terbarunya, Web Store Lelong.my, yang ditampilkan dalam aplikasi MarketingTools TM.


Ia disasarkan untuk penggunaan teknologi maklumat dan komunikasi di kalangan perusahaan kecil dan sederhana (PKS) dalam operasi perniagaan mereka.

“Penggunaan e-dagang berkembang dengan pesat dalam tempoh dua tahun lalu apabila kaji selidik oleh Paypal baru-baru ini menyasar nilai e-dagang sebanyak RM1.9 bilion pada 2011 meningkat kepada RM3.5 bilion pada 2015 bagi Malaysia.

Semua perniagaan

“Ia bukan lagi satu pilihan, ia adalah suatu yang perlu ada bagi semua perniagaan, sama ada kecil atau besar,” katanya kepada media selepas majlis pemeterian dengan TM di Kuala Lumpur, semalam.
Katanya, kini, Lelong.my mempunyai kira-kira 10,000 penjual aktif dan menyasar meningkatkan bilangan ini sebanyak 5,000 penjual baru dalam tempoh 12 bulan akan datang.

Naib Presiden Eksekutif TM bagi PKS, Azizi A Hadi, berkata Web Store Lelong.my adalah yang ketiga ditampilkan dalam MarketingTools TM selepas Infoblast dan SME Priority Listing oleh Internet Yellow Pages.

“MarketingTools, yang dilancarkan pada Mei tahun ini, berjaya menarik lebih 2,000 pengguna PKS dan dengan kerjasama baharu ini, kami menyasar mendapatkan 5,000 PKS baru dalam aplikasi ini dalam tempoh 12 bulan akan datang,” katanya.

Web Store Lelong.my menyediakan penyelesaian e-dagang standard antarabangsa berkuasa yang membantu perniagaan meningkat ke paras seterusnya tanpa sebarang perkakasan atau pengetahuan teknikal

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...