Wednesday 30 November 2011

Drogba buru gaji lumayan di Qatar



LONDON: Penyerang Chelsea, Didier Drogba sedia meninggalkan kelab London itu penghujung musim ini selepas menolak perpindahan ke AC Milan, Januari depan.

Drogba, 33, yang kini pada musim terakhirnya dengan gaji 120,000 pound (RM593,278) seminggu, bertindak menolak lanjutan kontrak 12 bulan bersama Chelsea, musim depan.

Jika situasi itu berterusan, Drogba bakal meninggalkan Stamford Bridge secara percuma pada hujung musim ini dengan kemungkinan menerima tawaran lumayan kelab Russia atau Qatar.
“Drogba ditawarkan lanjutan kontrak selama setahun oleh Chelsea tetapi itu tidak menepati kehendak kami. Apa yang kami mahukan, Drogba berhijrah dengan melihat tawaran yang diterima.

“Milan mahukan Drogba secara pinjaman Januari depan dengan pilihan melakukan pembelian tetap selepas itu tetapi saya menolaknya kerana tawaran itu tidak menarik.

“Pada usia Drogba ini, dia tidak perlu lagi membuktikan sesuatu. Dia akan menerima tawaran mana yang lebih tinggi,” kata ejen pemain itu, Thierno Seydi yang berpangkalan di Senegal.

Selain Russia dan Qatar, Seydi membayangkan kemungkinan Drogba bersedia menerima tawaran daripada kelab Asia atau Amerika Syarikat.
Drogba ditandatangani Chelsea daripada Marseille pada 2004 ketika era Jose Mourinho dan meledak 146 gol sepanjang tujuh musim bersama kelab London itu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...